BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 28, 2010

HolIdaY Comes TO End!




Every end must first Begin..and every Begin must have it end right?? Pening?? haha.. itu maknenye.. cuti dah nk TAMAT!!!!!! huhuhu.. kini tiba era kembali ke sekolah..hahaha

Wednesday, December 22, 2010

TAhniAh CaNdIdatE PMR 2010!!

Alhamdulillah dan tahniah kepada semua 'candidate' PMR 2010 yg telah berjaya mencapai keputusan cemerlang 8A's. Tahniah skali lagi, namun, kne lah beringt bahawa PMR bukanlh satu titik noktah dalam mencari ilmu, tuntut lh ilmu sehingga ke negri china dan tuntut lh ilmu dari alam buaian sehingga ke liang lahad...ini bermaksd cari lah ilmu sehingga nyawa bercerai daripada badan..

Terignt pesan seorang guru yg pernah mengajar sy, "apabila menuntut ilmu, jgn memilih ilmu yg kita sedang menuntut, ibarat sekarang, kamu sedang menuntut sbgai pelajar yang bakal menghadapi SPM, jgn plk kamu kta, 'ak nk jd engineer..wt pe ak ambik byk2 subjek ni'..kerana sesungguhnya Allah adalah pemberi kurnia..

Jd kesimpulannya, marilah same2 kita menuntut ilmu sehingga kehujung nyawa..sblm trlupa syabas kpd pljar form 3 MRSM Pasir Salak yg dberitakan memperoleh seramai 107 org pelajar yang berjaya mndpt 'straight A's' TAHNIAH!!

REsuLt Dh SamPAi!!

Alhamduillah..syukur kehadrat ilahi, dapat juga saya melihat sendiri keputusan peperiksaan sem 2 yg lalu.. walaupn keputusan yg d perolehi tidak mampu mencecah 3.5 keatas, namun saya bersyukur atas segala usaha yg dilakukan beroleh hasil..Insya-Allah, tahun hadapn bakal bermulanya tahun peperiksaan SPM 2011..ini bermakna perjuangn bakal dtempuh dgn pelbagai rintangan serta kepayahan...doakn lh kejayaan saya..=)

Monday, December 20, 2010

SiBer Satu KEhidupan???


Dunia kian moden, manusia kian maju, tetapi adakah jiwa mereka seiring dgn kemajuan tersebut? Bagaimana pula dgn budaya serta nilai-nilai murni yg ad pd diri individu..??adakah jika dunia kian maju nilai moral juga makin maju(baik)?? tetapi adakah ini semua berlaku..??


pelbagai laman sesawang telah muncul ibarat cendawan tumbuh selepas hujan namun adkah remaja kini mampu membina jati diri mereka seiring pertambahan laman sesawang tersebut?? fikir-fikirkn lah yea..

Wednesday, November 17, 2010

Aku yang LEMAH!!


Kenapa setiap kali ak terfikirkan berkaitan kehidupan ku, kerap hampir jatuh segala harapan dan impian yang selama ini menjadi motivasi untuk ku berjaya?? Adakah kerana dosa sebelum ini yang masih sukar ak lupakan dan memaafkan diri sendiri?? Atau sekadar 1 perasaan yang harus ak ketepikan??


Tidak, ini semua kerana kesilapanku, kerana dosa silamku yang sukar untuk ku memaafkan diriku...sekiranya aku sendiri pn sukar untuk memaafkan diri yang LEMAH ini, apatah orang lain..
bagaimanakah ak untuk melihat masa depanku, sekiranya kehidupan silamku hampir musnah disebabkan kesilapanku...bagaimanakah masa depan tercipta sekiranya masa silam sudah musnah..

Bebanku bertambah lagi apabila telah dilantik sebagai badan kepimpinan...ak tidak melihatkan ini sebagai 1 beban tetapi ini menjadi 1 beban apabila ak sendiri merasakan ak adalah pemimpin yang gagal untuk memimpin diri sendiri, bagaimana pula untuk ak memimpin orang lain..pandangan masyarakat terhadap ak telah berubah..dan ini secara drastiknya(jujur) telah mengubah kelakuan, serta kehidupan ak selama ini..kehidupan dirasakan tidak terurus dan sering dikaitkan dengan kesilapan..

Ya Allah...kehidapanku penuh ranjau...walaupun ramai yang mengatakan situasi yang dialami olehku tidaklah sebagaimana yang ak rse, namun ak berasakan demikian..dan itu sedang berlaku dalam kehidupanku...sehinggakan ak merasakan sukar bagiku untuk hidup dimuka bumik ini dan sering mengatakan kepada diri sendiri, "kenapa benda ini berlaku", "bodohnya ak", "besarnye la kesilapan ak, asal la ak bley jadi mcm ini" dan banyak lagi..

Namun..ak masih bertuah kerana masih ada tempat untuk ak menyatakan segala masalahku..bukan di sini(sebahagian jea kt cni)..masih ad yg sanggup menerimaku dkala ak beraba dalam duka mahupun suka..Dialah segalanya didalam diriku..tiada yang dapat menggantikan Dia....ALLAH HU RABBI


Monday, November 15, 2010

Berbolak Balik



Ya Allah, knape hati ini tidak tenang....mungkin kerana pelbagai berita yang dtrime oleh orng laen dan d tambah pula dgn tugasan skolah serta tanggungjawab........Ya Allah...tenangkn lah hati hamba-MU ni.......

EXAM!!!!!


ape???? bio p1 ak trok???? tidak!!!!!!!!!!!!!! atau mngkin ini hanya khabar angin?? tetapi ternyata angin yg membawa berita ini benar2 mengejutkn ak..huuuhuhu.. x snggup rsenye nk tgk result yg akan kuar x lme lg..TIDAK!!!!!!! x pe ini mungkin sebagai 1 pengajaran agar ak berusaha dengan lebih gigih...hati sudah reda..

Saturday, November 13, 2010

EXAM FINAL END???



Alhamdulillah, abeh jugak exam final untuk form4....dan akhirnya cuti datng la...YEAHHHHH!!!!!! HOLIDAY TIME!!!


Tapi alamak!!! ini bermakna perjalanan menuju form 5 x lme lg dah..!!!TIDAK!!!! Spm dh x lme dh..tp insya-Allah.. ak akn wt yg terbaek untuk mse depan..buat mse skrng adalah mse untuk cuti+keje umah+makan+tido+blajo = spm 2011..huhuhu..doakn la kami yg akan mngambil spm 2011..!!

Saturday, October 9, 2010

TUNAS SAINTIS 2010!!!!


pegh!!! g tunas pn nk macho kea...
hak9..



kat mane nie? cbe teka..



impian mengapai bintang!!!!



cover, cover, ada kamera...



posing stail skit...






abg driver pn join??

yeehhh!! unite together

nie g tunas kea, nk selammatkn dunia...
hak9..

jumpe naqib n kwan qila..



bdk2 tunas saintis MRSM pasir Salak 2010

best friend for ever naqib!!!!!



MRSM Pasir Salak saintis 2010......

Friday, October 8, 2010

FOR THE REST OF MY LIFE


For The Rest Of my Life-Maher Zain

I praise Allah for sending me you my love
You found me home and sail with me
And I`m here with you
Now let me let you know
You`ve opened my heart
I was always thinking that love was wrong
But everything was changed when you came along
OOOOO
And theres a couple words I want to say
Chorus:
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you

I know that deep in my heart
I feel so blessed when I think of you
And I ask Allah to bless all we do
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
OOOO
And theres a couple word I want to say
*Repeat Chorus
I know that deep in my heart now that you`re here
Infront of me I strongly feel love
And I have no doubt
And I`m singing loud that I`ll love you eternally

Repeat Chorus
I know that deep in my heart..

Lagu ni best sgt..hu2~


maher zain 'awaken'

We were given so many prizes
We changed the desert into oasis
We built buildings of different lengths and sizes
And we felt so very satisfied
We bought and bought
We couldn't stop buying
We gave charity to the poor 'cause
We couldn't stand their crying
We thought we paid our dues
But in fact
To ourselves we're just lying

Oh...I'm walking with my head lowered in shame from my place
I'm walking with my head lowered from my race
Yes it's easy to blame everything on the west
When in fact all focus should be on ourselves

We were told what to buy and we'd bought
We went to London, Paris and
We made show we were seen in the most exclusive shops
Yes we felt so very satisfied

We felt our money gave us infinite power
We forgot to teach our children about history and honor
We didn't have any time to lose
When we were.. (were)
So busy feeling so satisfied

I'm walking with my head lowered in shame from my place
I'm walking with my head lowered from my race
Yes it's easy to blame everything on the west
When in fact all focus should be on ourselves

We became the visuals without a soul
despite the heat
Our homes felt so empty and cold
To fill the emptiness
We bought and bought
Maybe all the fancy cars
And blink will make us feel satisfied

My dear brother and sister
It's time to change inside
Open your eyes
Don't throw away what's right aside
Before the day comes
When there's nowhere to run and hide
Now ask yourself 'cause Allah's watching you

Is He satisfied?
Is Allah satisfied?
Is Allah satisfied?
Is Allah satisfied?

Oh..I'm walking with my head lowered in shame from my place
I'm walking with my head lowered from my race
Yes it's easy to blame everything on the west
When in fact all focus should be on ourselves



Saturday, August 28, 2010

Perjalanan penuh RANJAU..

tatkala dunia berputar, mengikut aturan serta perintah Allah S.W.T., tetapi mengapa diri serba kecil jika hendak dibandingkan dengan dunia ini sering melanggar perintah serta larangan Allah S.W.T.? mungkin kerana diri ini adalah insan, dan hamba kepada Yang Maha Agong lagi Maha Mencipta...tidak terkecuali walaupun sebesar zarah melakukan dosa dan kesilapan...


Oleh itu haruslah sama-sama kita menginsafi diri atas segala kesilapan dan juga kesalahan yang telah dilakukuan oleh kita. Ingatlah Allah S.W.T itu Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, jadi sama-samalah kita mengejar keredaan dan kebahgiaan di dunia....



Saturday, August 14, 2010

setiap manusia melakukan kesilapan, tersilap memilih jalan dan keputusan, namun itu tidak bermakna bahawa pintu taubat Allah telah tertutup baginya, Allah S.W.T penuh dengan sifat ar-Rahman dan ar-Rahim, Dia maha menggampuni setiap hambanya yang melakukan kesalahan...


tetapi kenapa manusia kini sukar menerima orang lain? adakah hanya kerana beliau telah memilih jalan yag salah pada ketika dahulu? kita sepatutnya membantu dan menyokong perubahan seseorang, Insya-Allah, akan kembali kepada pangkal jalan

Doakanlah perubahan setiap insan dan diri saya, tidak semua manusia itu sempurna, namun itu tidak semestinya kita hanya membiarkannya, tetapi perlukan peningkatan dan perubahan..




Hari-hari aku berjalan seperti biasa di maktb pasir salak, namun hatiku masih x dapat melupakan semua rakan-rakanku dan juga homeroomeku yang telah perpindah ke mrsm pkp ...


Alhamdulillah, ari 2 dapt jgak berkesempatan ke MRSM taiping, dapat la jgak brjempe dgn syahmi, edy, amalina athira, syed, saufi dan lain2... seronok pn ade mse 2, tp x dapat jmpe sume x-mrsm ps..huhu..




Ya Allah, lme sngat tidak ku coretkan sesuatu di dalam blog nie...maklumla kehidupan seorang plajar sememngnye sukar untuk update blog nie..hehe..


banyak sungguh perkara yang berlaku kapada ku kebelakangan nie, ade yg baik dan ada jugak yang x baiknye...namun, alhamdulillah aku tetap bersyukur terhadap ape yg telah dikurniakan oleh ilahi kepadaku..

Friday, May 28, 2010

PENAT!!!! dah nak EXAM FINAL dah!!!!


WAHH!!!! lme sungguh rsenye x ku nukilkan sesuatu disini... maklumla, dah sibuk sekarang...
umur dah naik, kerja pn naik jgk la nampaknye...hurmmm...exam pun dah nak start, tapi result harap-harap x 'abeh ' la..huhu..

Thursday, March 18, 2010

Memoirs bdk2 PS 5th batch Video by Niek...van..Zawier - MySpace Video

mari ar tgk bende nie...




Memoirs bdk2 PS 5th batch Video by Niek...van..Zawier - MySpace Video

Sunday, March 14, 2010

now start 2 getting serious!!!!!!!!!!



assalamualaikum...

Alhamdulillah, cuti sudah bermula...namun hati masih berasa gelisah, kenapa? mungkin kerana aku mungkin baru blajo lebih kurang 1 bulan, cuak pn ade......

berapa pantas pun masa berlalu, aku akan cuba melakukan sesuatu demi masa depanku...
aku harap rakan-rakan ku dapat membantu aku dalam apa jua aspek...

walau diri maseh sedih x dpt jmpa kawan2 lama, aku harap kita dapat lagi berjumpa di masa hadapan..

anywhere, HOLIDAY TIMES.... hak9

Sunday, February 14, 2010

membuang masa = membazir waktu


Assalamualaikum....


Alhamdulillah....pada hari ini dapat jua saya menaip lagi....ini jua merupakan kurniaan ilahi...
syukur...disini saya ingin berkongsi mengenai pembaziran masa...

manusia kini melihatkan acap kali membicarakan mengenai pembaziran masa yang telah dilakukan oleh orang lain..mampu melihat kelemahan orang lain namun tidak pada diri sendiri.. sama ada sedar atau tidak, mahupun angan tak sudah, sebenarnya kita, manusia tidak pernah lari daripada pembaziran, terutamanya pada masa..

ramai yang mengatakan bahawa masa sering mencemurui kita... hakikatnya masa sentiasa memberi peluang kepada manusia untuk 'catch up' namun manusia sering alpa dengan segala nikmat dan juga kemewahan yang ada...

sebenarnya terdapat beberapa kes atau situasi yang dibenarkan untuk membazir masa antaranya pembaziran masa dalam beribadah.....pembaziran yang dilakukan sebenarnya membenarkan kita untuk melabur saham diakhirat kelak...ini bukan sahaja membantu kita dalam kehidupan didunia, malah membantu kita diakhirat yang kekal selamanya...





Thursday, February 11, 2010

FRIEND 4 EVER!!!!!!!!

MRSM TAIPING:

-Saufi

-Ashraf Ezwan

-Nasrul Izzati

-Nabilla Rosli

-Amalina Athira

-Aqilah Rosli

-Sahira Basirudin

-Syed

-Syahmiyadiy

-Afiqah Amran

-Husna Borhan

-Shahira Ghazali

-Amira Nur

-Rushaidi

-Yasmin Faizah

-Maisarah Rosli

-Puteri Shafiqah

-Fathin Atiqah

-Shazril

-Amir Hamzah

-Hajar Salehudin

-Amalina Anuar

-Faris

-Ain zulkifli

MRSM TUN GHAFAR BABA:

-Herman

-Khaliq

-Sofea Hasmira

-Daniel Haqem

-Addin El-Shahir

-Naqib Ibrahim

-Zafriel Raiz

MRSM PENGKALAN CHEPA:

-Nik Al-Zawier

-Anis Syakirah

MRSM KUANTAN:

-Mimi Nur Azlina

kenangan buat semua..




video



semoga kenangan yang dicipta kekal abadi selamanya....
dan juga semoga ukhwah yang terjalin kekal selamanya...




Tuesday, February 9, 2010

Renungan buat diriku yang alpa....

Assalamualaikum..

kita sering alpa dengan segala nikmat yang telah dianugerahkan kepada kita oleh Yang Maha Esa, hasil daripada kerakusan manusia mengejar kemewahan kebendaan telah membutakan terus hati manusia untuk melihat keindahan serta kekuasaan Allah S.W.T. walaupun telah terang lagi bersuluh Allah telah memperlihatkan beberapa kekuasaan -Nya dengan lebih kasar lagi, namun manusia sering alpa dengan segala benda yang ada di hadapan mata mereka....

Ini amat memilukan kerana manusia yang buta hatinya adalah lebih parah daripada mereka yang buta matanya..mereka yang buta matanya hanya tidak dapat melihat di dunia, tetapi mampu melihat jalan akhirat...tapi sebaliknya bagi mereka yang buta hatinya mereka bukan sahaja sesat dalam cahaya suluhan dunia, malah buta di akhirat kelak...golongan ini akan mendapat kerugiaan yang besar sekiranya mereka masih belum celik akan hatinya...rugi melihat dunia tidak sebesar ruginya tidak mampu melihat akhirat..penglihatan didunia banyak dugaan serta cabaran yang mendatang, oleh itu, kita haruslah menghadapi segala dugaan dan cabaran ini dengan menggunakan akal dan juga penglihatan mata hati....

manusia yang berfikir menrupakan manusia yang hidup, manakala manusia yang hidup tanpa menggunakan akal, samalah diibaratkan bangkai hidup...sekiranya kita tidak mahu diibaratkan sebegitu, ayohlah kita sama2 menggunakan akal, berfikir mengenai hal-hal duniawi jua ukhrawi..
membina ketamadunan yang berjaya bukan sahaja di dunia, malah di akhirat kelak..

-pengharap jalan kebenaran-

Monday, February 8, 2010

dragon ke naga?


knape aku suke naga?

sebenarnya tidaklah terlalu 'obses' sehingga tergila-gila akan naga tersebut...
ari ni ade orng tnye, knape aku punya almat blog ade dragon kat situ..?
hahaha....
biase la setiap orang mempunyai minat yang berbeza, sama la macam orang yang bertanya kepada aku tu, dia suka benar pada watak mickey mouse tu..hak9

Oleh sebab itulah aku telah menulis di sini untuk menyatakan minat ku pada dragon 2...hahaha...



Assalamualaikum...

Alhamdulillah, sesi pembelajaran sebenar bakal bermula setelah berakhirnya program KIKA...
namun pengakhiran program itu bermakna bermulanya perpisahan yang terpaksa di hadapi....
berat hati ini melihat rakan-rakan pergi meninggalkan ku...

Perpisahan tetap berlaku tak kira segagah mana aku menahan mereka, mereka tetap pergi, kerana mungkin rezeki mereka lebih terbuka disana berbanding disini...
segala memori yang pernah dicipta antara kita semua tidak akan pernah ku lupakan....
memori bersamamu ibarat suluhan cahaya keriangan dihatiku walaupun memori itu perit mahupun manis...

Kepada homeroom ku, semoga berjaya menepuhi segala dugaan yang mendatang tanpa kehadiranku...kelibatmu akan dirindui...moga ukhwah kita tidak terputus dipertengahan jalan...

kepada dirimu, ketahuilah ak bahagia mengenali dirimu, walaupun masa terasa singkat, ak bersyukur atas segala yang telah engkau berikan kepada hidupku..jangan pernah lupakan ku...

seterusnya kesedihan ini ku hulurkan kepada beberapa ahli kelas ku yang bakal menetap di tempat yang baru...moga Allah membantu kalian dalam usaha meneruskan jihad ditempat baru...

kenangan yang tercipta akan ku abadikan dalam kamus hidup ku, semoga perjuangan kalian tidak terhenti begitu jua dengan ikatan persahabatan yang telah kita jalinkan selama ini....

akhir kalam,dengan segala kerinduan, kepiluan, dan jua kesedihan yang tidak tergambar dengan kata-kata, aku memaksa diri ini menerima keyataan bahawa kalian tetap pergi ke sana...

-pengharap jalan kebenaran-

word from my friends 2 me......

JUST 4 U

-hidup ini hanyalah ujian dan cabaran daripada Allah kepada hambanya yang beriman. Hanya orang yang banyak ujian yang dihadapinya adalah orang yang beriman. HADAPInya dengan penuh kesabaran

from
rushaidi
Assalamualaikum
Thank you for being my gud frenz. As long as i still be ur frenz, don't kill me.....you know how much i need you, frenz....so, appreciate ur frenz every moment....

from
aleep

Assalamualaikum....

Tiada kenangan semanis madu, Tiada kesusahan sepahit hempedu. Jadi sama-sama kita mengambil ikhtibar

from
naqib

puzzle..
ilmu bagaikan puzzle yang perlu diselesaikan. Lengkapkanlah ia demi kesenangan hati dan keelesan hidup anda dan jua demi masa depan yang cemerlang....

from
rushaidi

Sebuah pertemuan...

Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan
Ada kalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan

Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu menyentuh kalbu
Menyalakan obor pengharapan

C/O 1:
Tika ku kealpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan, tika aku
Diuji dengan dugaan?
Saat ku kehilangan keyakinan
Kau nyalakan harapan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala

(*) Menitis airmataku keharuan
Kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dahulu keresahan

Cinta yang semakin kesamaran
Kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keikhlasan menjadi ikatan
Dengan restu kasih-Mu, oh Tuhan

C/O 2:
Titisan air mata menyubur cinta
Dan rindu pun berbunga
Mekar tidak pernah layu
Damainya hati
Yang dulu resah keliru
Cintaku takkan pudar diuji dugaan
Mengharum dalam harapan
Moga kan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil dan hina

Ulang (*)

Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya
Tika diri dalam kebuntuan

Betapa aku menghargai
Kejujuran yang kau beri
Mengajarku mengenal erti
Cinta hakiki yang abadi

Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasih-Mu Tuhan
Yang terbias pada ketulusan
Sekeping hati seorang insan
Bernama teman

Sunday, February 7, 2010

Tatapan Terakhir di PS....